Razboiul escatologic
Interviu cu Hervé RYSSEN,
aparut in saptamanalul Rivarol din 3 mai 2013.
Jérome Bourbon
: Hervé Ryssen, buna ziua. Ati publicat , in saptamana aceasta, a noua carte a Dumneavoastra. De data aceasta tratati tema escatologiei. Ati putea , pentru inceput , sa explicati cititorilor Rivarolului, in ce consta escatologia?
Hervé Ryssen
: Buna ziua, draga Jérome, si buna ziua tuturor amicilor Rivarolului, pe care-mi face mereu placere sa-i intalnesc. Escatologia, ca sa o spun pe scurt, constituie studiul sfarsitului timpurilor. In cele trei mari religii monoteiste, care sunt iudaismul, crestinismul si islamul, exista aceasta credinta ca lumea pe care o cunoastem , trebuie sa se termine intr-o zi. In fiecare dintre aceste traditii – dar si in mitologia nordica – cataclisme, razboaie si tot felul de evenimente terifiante se vor succeda obligatoriu , pentru a preceda lupta contra fortelor raului, din care se va renaste o lume regenerata. Se reintalneste aceasta formula, mereu.
Jérome Bourbon
: Ce invataminte ati tras din studiul Dumneavoastra? Data fiind apropierea dintre cele trei religii ale cartii, putem noi sustine ca se poate anticipa un viitor comun?
Hervé Ryssen
: Escatologia ne invata tocmai faptul ca aceste trei religii sunt incompatibile unele cu celelalte, pentru simplul si bunul motiv ca viziunea lor asupra viitorului, difera asupra acestui punct fundamental: la sfarsitul timpurilor, una si numai una singura dintre aceste trei religii, trebuie sa triumfe: ceilalti credinciosi vor trebui sa se converteasca( crestinii sau musulmanii) sau sa dispara , pur si simplu. La evrei, in fapt, nu exista aceasta vointa de a converti pe ceilalti la religia iudaica.Tot militantismul iudaic, toata propaganda intelectualilor iudaici(de-a lungul discursului lor,filmelor si romanelor lor, etc) consta in a discredita la ceilalti oameni, religia lor,rasa patria si tot sentimentul de apartenenta, facand acest lucru, cu scopul final de a ridica evreii de-asupra masei de „goy”. Cand toate natiile vor fi distruse,
transformate in societati multiculturale, cand toate religiile vor fi anihilate si va fi instaurat un singur guvern mondial -fara discutie doar dupa un mare razboi – va domina o pace „absoluta si definitiva ” peste omenire, gandesc ei.
Este doar atunci cind va aparea messia al lor.
Evreii, care vor fi stiut sa-si pastreze traditiile, vor fi atunci recunoscuti de toti, drept poporul ales.
Jérôme Bourbon
: Le suprémacisme juif n’est pas une exception. Les musulmans veulent eux aussi imposer leur domination sur le monde…
Jerome Bourbon
: Supremasismul iudaic nu constituie o exceptie. Si musulmanii vor sa-si impuna dominatia asupra lumii.
 
Hervé Ryssen
: Exista efectiv si in islam, aceasta idee ca toata tera trebuie sa se supuna si sa accepte mesajul Profetului. Dar, asa cum va spuneam, e vorba aici de a converti pe ceilalti, si nu de a-i distruge. Islamul nu constituie o secta inchisa , ca iudaismul, ci o religie deschisa, universalista, asa precum este crestinismul, de altfel. In acest timp insa nu avem voie sa pierdem din vedere faptul ca gasim in mai multe reprize, in Coran, ideea de a combate infidelii cu arma in mana, daca este nevoie. In masura in care si eu ma numar printre „infideli”, acest lucru ma cam jeneaza in jurul gatului.
 
Jérome Bourbon
: Anumiti patrioti francezi considera ca evreii, sau cel putin, anumiti evrei,pot constitui aliati cu avansul islamului in Europa. Ce ganditi despre asta?
Hervé Ryssen
: De cateva zeci de ani, o mana de intelectuali evrei, care erau initial aparatori ferventi ai emigratiei, si-au rasturnat efectiv bateriile si s-au transformat subit , ca prin farmec, in superpatrioti francezi, „mai francezi decat francezii” , de cand si-au dat seama ca toti acesti emigranti musulmani veniti in Franta, la aparitia carora au contribuit, nu sunt neaparat si amicii lor.
Obiectivul lor nu este acela de a trimite acesti emigranti in tarile lor de bastina ci de a-i integra cu duhul blandetii, spargand astfel forta islamului.
Ei au spus-o si au repetat-o. Pe de alta parte, discursul contra „fascismului islamic” („fascislamisme”, scria deja Bernard-Henri Lévi in 2006), este un mijloc de a prepara spiritele pentru un razboi contra Iranului, o tara care pe noi nu ameninta deloc, in calitate de francezi, dar care reprezinta un obstacol contra Statului sionist din Orientul apropiat.
Aceasta retorica inselatoare este o capcana pentru prosti.In ce ne priveste, noi suntem radical impotriva implantatiei masive de straini din lumea a treia pe pamantul nostru, musulmani sau nu; si pe plan international noi ne situam integralmente de partea Siriei, a Iranului, precum si de partea tuturor tarilor care se opun axei occidentalo-sioniste. Iudeii sa-si faca macar acum , pentru prima data , singuri razboiul!
Jérome Bourbon:
Cum prevad teologii musulmani finalul confruntarii lor cu lumea occidentala si cu sionismul?
Hervé Ryssen
: Un teolog precum Imran Hosein a inteles perfect ca Occidentul „crestin” este azi in mare masura iudaizat, printr-o propaganda interminabila cosmopolita care domina mediile.
‘Avortul, homosexualitatea, lesbianismul, adulterul, sunt legalizate astazi…’, scrie el. Ei au ‘devenit iudei’, spune el despre europeni, si pe buna dreptate. Imran Hosein denunta de asemeni cu forta, manevrele occidentale intentionate sa instaureze „un guvern mondial”.
Pentru el , in tot cazul, lucrurile sunt foarte clare:
Dumnezeu a pedepsit pentru o prima data iudeii cu ajutorul unei armate babiloniene; a doua oara i-a pedepsit cu o armata romana; a treia pedepsire va fi efectuata de catre o armata musulmana; si de data asta fa vi finala! In ce priveste crestinii, care n-au stiut sa se apere de nihilismul iudaic, ei vor trebui sa inceteze sa-l mai adore pe Isus drept Dumnezeu si „vor fi constransi sa -l recunoasca drept profet”.
Sa notam aici o diferenta de ton intre musulmani , care-l recunosc pe Isus drept profet, si evrei, care, in Talmudul lor, il insulta pe Cristos si considera ca el este fiul unei prostituate si al unui soldat roman.
In escatologia musulmana, Isus este considerat cateodata drept a fi „Mahdi”(acela care este ghidat de Dumnezeu), care va invinge Anticristul la sfarsitul timpurilor. Caci exista si un Antecrist la musulmani. Ei il numesc „Dajjal”; si tot asa ca la crestini, Antecristul, care va aparea ca sa persecute fidelii, inainte de a fi invins finalmente, a iesit tot din secta iudeilor, ceea ce nu este de mirare!
Jérome Bourbon
: Ce diferenta vedeti Dumneavoastra intre escatologia crestina si cea musulmana?
Hervé Ryssen
: Diferenta esentiala este ca musulmanii cred intr-un triumf terestru, ca si iudeii, in timp ce crestinii, si in special catolicii, par a fi renuntat complet la orice nazuinta de victorie pe pamantul asta.
Escatologia catolica este confuza , pur si simplu, si nu este mobilizatoare, ca la iudei sau la musulmanii siiti, care lupta pentru venirea lui Messia. In rari texte se poate crede intr-o evanghelizare a tuturor natiunilor.
Este a „sasea perioada” a bisericii , descrisa de venerabilul Barthélémy Holzhauser, cea care precede marea apostasie. In perioada urmatoare , cea a Antichristului, citim ca ” singura victorie posibila, pentru crestini, in aceste zile atat de teribile, va fi sa fim invinsi persecutati, torturati, si ucisi, ramanand fideli , constanti si fermi”.
Acest exemplu este simptomatic.
Se vede ca crestinii sunt dezarmati, moralmente, si ca eroii care ei ar putea sa fie, sunt transformati in martiri. In Biserica conciliara de dupa Vatican II(1962-65), escatologia este si mai demobilizatoare.
De data asta biserica pare sa fi imbratisat cauza iudaismului. Ea pare sa fie umila si pare sa astepte guvernul mondial si dominatia Anticristului cu nerabdare! Convertirea evreilor?
Aceasta este trimisa la sfarsitul timpurilor, si asta nu-i din cauza zelului evangelic al catolicilor.
Deci nu avem aici activism mesianic „Nimeni nu va regreta catedralele gotice”, fruct al „orgoliului nostru”, scrie un teolog cu emblema episcopiei Parisului.
Ai efectiv impresia unui elan sinucigas. Deci sa nu ne miram, daca, in aceste conditii , constatam ca dusmanii nostri avanseaza si ca noi dam inapoi. Nici nu se poate sa ne para ceva mai normal.
Jérome Bourbon
: Ce putem gandi despre o „Weltanschauung”(conceptie asupra lumii) asupra mediului pagan? Puteti sa ne dati o idee?
Hervé Ryssen
: Mediul pagan , in general , nutreste o escatologie destul de putin combativa. Este foarte usor de inteles : de decenii deja, principalul ganditor in acest curent , Alain de Benoist, a repetat intr-una aceasta idee ca la europenii de dinainte de crestinism, istoria era ciclica si nu lineara. Si toti ganditorii in vena asta , de dupa el , au repetat pana la satietate cuvintele lui Nietzsche : „Ce trebuie sa cada , nu trebuie retinut, ci trebuie impins”.
Ceea ce face ca un numar de militanti care gandesc astfel, sa considere, in mod total natural ,ca cel mai bun lucru de facut este sa privesti cum moare aceasta civilizatie, chiar sa-i incurajezi decadenta, convinsi cum sunt ei ca , se va naste un nou ciclu odata ce totul a fost distrus.
Ei nici macar nu-si mai dau seama ca , la sfarsitul acestui ciclu, oamenii albi vor fi morti si ingropati, si ca vor fi lasat camp liber dusmanilor lor .
Cei mai buni dintre ei se considera „pesimisti combativi”. Spiritele mai putin politice sunt „traditionalistii”, adepti ai lui René Guénon si ai italianului Iulius Evola. Conform acestui curent de gandire, istoria constituie un lung declin, o indepartare progresiva de „traditia primordiala”, si aceasta, de cateva zeci de mii de ani ani(sau de cateva sute de mii, depinde de interpretari).
Dupa Epoca de aur a urmat Epoca de argint si Epoca de bronz. Ne aflam azi in a patra epoca , care e si ultima, Epoca de fier, care dureaza mai mult de 6.000 de ani, dar care trebuie sa se termine curand si sa inchida marele ciclu.
Nu va simtiti obositi? Trebuie sa asteptam sa se termine totul, zice Julius Evola; e absolut inutil sa incercam ceva, orice ar fi, pentru a lupta contra curentului decadentei!
Se intelege mai bine, citind acestea, pentru ce iudeii si musulmanii merg cu vantul in panze! Totu-i chestie de escatologie! In rest, eu aduc in a treia parte a cartii mele, cateva elemente de reflectie care permit, consider eu, sa intelegem functionarea razboiului psihologic pe care trebuie sa-l ducem. Pe scurt: pentru noi, sa avem dubii, inseamna deja sa tradam lupta.
Hervé Ryssen, La Guerre eschatologique, avril 2013, 192 pages, 22 €, port compris.
Vous pouvez commander le livre
ICI (paypal), et LA (Amazon).
ou par chèque, au 14 rue Pierre Brossolette, 92300 Levallois. Chèque à l’ordre de LALIN.
Livraison en deux jours.

 

Textul a fost tradus de comentatorii de pe acest site CZC, Radu Stefan și Carolina. Patria recunoscătoare!)